haarlem-varen-spaarne-molen-adriaan-zuidam-terras-eten-drinken

Campagnes en projecten

Vier de lente

EEN BLOEMENFEEST!

Tijdens de campagne ‘Vier de lente’ hingen door de hele stad onze kleurrijke abri's met de boodschap: Voel, beleef en proef de lente in Haarlem. En dat doe je niet alleen in de horeca of de kunst- en cultuursector, maar ook in de gezellige winkelstraten. De lente in Haarlem was dit jaar één groot bloemenfeest, met op de zondag 2 april de Bloemenmarkt met Tulpenpluktuin. En ook alle winkelstraten in bloei, want van 22 maart t/m 20 april kratjes stonden er kratjes met tulpen in de straten. Wie een aankoop deed, mocht een tulp mét bol plukken. Zo werd met z’n allen het lentegevoel door de hele stad verspreidt. Deze acties waren in samenwerking met de ondernemers van BIZ Binnenstad Haarlem, LOCO concepts en Spaarnelanden.

Ze Heeft Me Betoverd

EEN MUZIKALE CAMPAGNE

Afgelopen zomer organiseerden wij een zakelijke bijeenkomst voor onze partners waarbij wij singer-songwriter Raoul Michel hadden gevraagd om voor deze gelegenheid een lied te schrijven. En wat voor een lied, iedereen reageerde enthousiast. . En zo kwam van het een het ander. We besloten gelijk die dag voor een studio opname van het lied, ideaal voor onder onze promotionele videobeelden. Gaandeweg vormde het idee om samen het liedje daadwerkelijk officieel uit te brengen als marketingstrategie, want zo’n pakkend liedje moet iedere fan van Haarlem toch horen. En zo groeide de samenwerking tussen Haarlem Marketing en Raoul Michel verder.

Zomaar Haarlem

EEN STAD MET VELE GEZICHTEN

Haarlem is een bijzondere stad. Een stad met vele gezichten. Met indrukwekkende kerken en smaakvolle restaurants. Met stijlvolle modewinkels en een groot cultureel aanbod. Een stad die wordt omringd door schitterende natuur, met het strand op fietsafstand. Een stad met een prettige sfeer. Dit gaan wij de komende periode aan heel Nederland vertellen, inclusief aan de Haarlemmers zelf. Haarlem Marketing lanceert deze week de campagne Zomaar…

Haarlem Bloeit op!

VERWONDERING EN AVONTUUR

Eind februari vervielen alle overheidsmaatregelen en ineens mocht alles weer. Wij vierden dit met onze ‘Haarlem Bloeit op!’ campagne, natuurlijk een knipoog naar Haarlem als bloemenstad en het feit dat alles weer open ging. De pijlers van de stad: gastronomie, winkelen en cultuur zijn uitgangspunt geweest voor deze campagne. Ons campagnebereik hebben we vooral gericht op doelgroepen in de regio omdat toerisme nog helemaal opnieuw moest opstarten.

Eet & Koop Lokaal

EEN STAD MET VELE GEZICHTEN

Eind 2021 ontving Haarlem Marketing een extra projectsubsidie voor de periode eind 2021 en begin 2022. Dit om de eerdere ‘Eet & Koop lokaal’ promotie kortstondig extra kracht bij te zetten om zo lokale ondernemers extra te ondersteunen die in moeilijke tijden verkeerden door de noodzakelijke corona maatregelen. Wederom hebben wij bewoners en (regionale) bezoekers geprobeerd aan te zetten om zoveel mogelijk lokaal te kopen (on- en offline) op rustige momenten in de stad. Voor zowel winkels en horeca in de binnenstad en omgeving, en zo ook de winkels aangesloten bij Haarlemsewinkels.nl. Ons uitgangspunt gedurende de campagne was evenredig aandacht geven aan de horeca en winkels.

Haarlem Midweek

Haarlem Midweek

IN HAARLEM EN OMSTREKEN

Wel de actie, maar niet de drukte: doordeweeks ontdek je veelzijdig Haarlem in alle rust. Laat je betoveren door de historische binnenstad. Struin langs verborgen hofjes, museumschatten en winkels die je nergens anders ziet. Zet je zintuigen aan het werk in een van de vele goede restaurants en geniet van een borrel met geweldig uitzicht. Slaap zoals je nog nooit geslapen hebt na een portie frisse zeelucht. Een Haarlem Midweek biedt je alle stadsavonturen zoals de locals die beleven.

Local food fietsroute

IN HAARLEM EN OMSTREKEN

Al fietsend je omgeving ontdekken, van het ene onontdekte food pareltje naar het volgende. Ondertussen luisterend naar inspirerende verhalen van de lokale makers op deze route én interessante informatie over Haarlem en omstreken opdoen. Dat is de Local food fietsroute in een notendop!

Haal alles uit Haarlem

WELKOM!

We zijn in week x gestart met de campagne Haal alles uit Haarlem: een retailcampagne om bewoners en mensen uit de regio bewust te maken van het kwalitatief hoogstaande en gevarieerde aanbod in eigen stad. We verleiden hen dan ook graag om alles wat zij zoeken vooral uit Haarlem te halen.

Dit wil je niet missen

WELKOM!

In 2020 zijn wij gestart met het uitrollen van campagnes gericht op onze vier pijlers, met als slogan 'Dit wil je niet missen'. Vanuit project Toekomstbestendig Haarlem tonen we bekende en minder bekende plekken en thema’s om zowel bewoners als bezoekers te inspireren eens andere plekken te bezoeken. In het kader van bezoekersspreiding is deze campagne, samen met de druktemeter, een belangrijke tool om bewoners en bezoekers veilig op pad te kunnen sturen in Haarlem e.o.

Blijf op de hoogte

HAARLEM MARKETING NIEUWSBRIEF

Mis geen campagne, nieuws of activiteit door je aan te melden voor de nieuwsbrief van Haarlem!

Haarlem