Skip to content

Vacatures

Haarlem is één van de parels van Noord-Holland. Een plek waar stedelijke allure en de menselijke maat hand in hand gaan. Hier is nog tijd voor een persoonlijk praatje. Terecht is dit de hoofdstad van de provincie. Dichtbij de natuur vind je hier een grote variëteit aan musea, horeca en winkels. Deze historische stad verdient het om nationaal en internationaal in de schijnwerpers te worden gezet. Daar werken wij hard aan, elke dag weer. Wie wij zijn? Wij zijn Haarlem Marketing.

Vrijwilliger gastvrouw/gastheer

Anno Haarlem

De vrijwilligersbaan Je bent gastvrouw/heer in de publieksruimte Anno Haarlem en geeft bezoekers informatie in diverse talen. Je geeft uitleg over het animatiefilmpje en het rariteitenkabinet. Daarnaast enthousiasmeer je de gasten om een bezoek te brengen aan de Haarlemse musea en culturele instellingen. Het betreft een flexibele en afwisselende vrijwilligersbaan, waarbij het rooster in onderling overleg wordt vastgesteld. De werktijden vinden plaats van dinsdag t/m zaterdag tussen 10.45 en 16.15 uur.

Je zult minimaal 2 dagen (of dagdelen) per maand worden ingezet.

Jij

  • Hebt een flexibele instelling, bent stressbestendig en initiatiefrijk.
  • Bent klantvriendelijk, representatief en schroomt niet om bezoekers te benaderen.
  • Beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed. Kennis van de Duitse taal is een pré.
  • Kan goed in teamverband werken.
  • Hebt affiniteit met de geschiedenis van Haarlem.
  • Hebt bovenal feeling voor de stad en bent het liefst woonachtig in Haarlem e.o.

Wij

  • Zijn enthousiaste en hardwerkende collega’s, die jou graag opnemen in ons team.  
  • Bieden je een leuke werksfeer in het prachtige, historische gedeelte van het stadhuis van Haarlem.
  • Bieden je diverse voordelen zoals gratis bezoek aan de Haarlemse musea, en een gratis stads- en hofjeswandeling onder leiding van een deskundige stadsgids door Haarlem.
  • Organiseren een jaarlijks uitje en aansluitende borrel.

Sollicitaties voor deze vrijwilligersfunctie kun je sturen zolang de functie op onze website staat.
De brief met CV en foto kan gestuurd worden naar cweill@vvvhaarlem.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Stage: Management Assistant

Haarlem Marketing

Stageperiode: Vanaf augustus 2021

Organisatie: Haarlem Marketing
Websites: haarlemmarketing.nl en visithaarlem.com
E-mailadres: plangeveld@haarlemmarketing.nl t.a.v. Patty Langeveld
Telefoonnummer: 023 571 22 62

Hoe ziet je dag eruit?
Het betreft een meewerkstage binnen de afdeling Marketing & Communicatie van Haarlem Marketing, waarbij je de Directeur en de Office Manager ondersteunt met secretariële werkzaamheden, licht administratieve werkzaamheden, P&O werkzaamheden, facilitaire diensten en ICT zaken.

Je gaat o.a. aan de slag met de volgende werkzaamheden: 

  • Diverse secretariële werkzaamheden, zoals het aannemen van de telefoon, het verzorgen van schriftelijke informatie-uitwisseling, het inplannen van afspraken en het archiveren van documenten.
  • Licht administratieve werkzaamheden, zoals de voorbereidingen treffen voor de inkoop- en verkoopfacturen, het maken en up to date houden van overzichten in Excel en Word.
  • Diverse P&O werkzaamheden zoals het ondersteunen van een sollicitatieprocedure en het verwerken van personeelsadministratie.
  • Diverse facilitaire zaken, zoals het bijhouden van kantoorartikelen en het uitvoeren van huishoudelijke taken. 
  • Daarnaast ondersteun je de Office Manager met haar dagelijkse taken.

Jij

  • Je bent een derdejaars of ambitieuze tweedejaars student(e) en volgt een relevante MBO opleiding op niveau 4. 
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt ervaring met de programma’s Excel, Word en Outlook.
  • Je bent enthousiast, leergierig en komt je afspraken na.
  • Je gaat nauwkeurig te werk, je bent pro-actief en sociaal.
  • Je beheerst zowel Nederlands als Engels in woord én geschrift.
  • Je kunt discreet met vertrouwelijke gegevens omgaan.
  • En bovenal heb je feeling voor de stad Haarlem.

Wij

  • Zijn enthousiaste stagebegeleiders en nemen jou graag op in ons team.
  • Staan klaar om jou de begeleiding te geven die je nodig hebt.
  • Geven je volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.
  • Bieden je een gezellige en informele werkomgeving in het hartje van Haarlem bij dynamisch bedrijf dat nooit stilstaat.

Stage: Project Manager CRM

Haarlem Convention Bureau

Tijdspad: Vanaf augustus 2021
Periode: Minimaal 6 maanden
Organisatie: Haarlem Marketing
Website Haarlem Convention Bureau: haarlemconventionbureau.nl
Website Haarlem Marketing: haarlemmarketing.nl en visithaarlem.com
E-mailadres: plangeveld@haarlemmarketing.nl t.a.v. Patty Langeveld
Telefoonnummer: 023 571 22 62

Haarlem Convention Bureau
Het Convention Bureau is verantwoordelijk voor het benaderen van evenementen, congresorganisatoren en intermediairs om Haarlem als zakelijke bestemming op de kaart te zetten.

Binnen Haarlem Marketing richt het Convention Bureau zich op het werven en faciliteren van congressen en zakelijke evenementen in Haarlem e.o. Wij vertegenwoordigen ruim 35 evenementenlocaties, hotels en restaurants die van betekenis zijn voor de MICE markt.

Het doel is om de lokale economie te stimuleren en het imago (of verhaal)  van Haarlem als zakelijke destinatie te versterken.

Hoe ziet je dag eruit?

Het betreft een meewerkstage binnen de afdeling Haarlem Convention Bureau, waarbij je door mee te werken álle ins en outs leert kennen van het zakelijke bezoek van Haarlem. Je houdt je voornamelijk bezig met de implementatie en uitvoer van het CRM systeem en daarnaast ondersteun je de manager van het Convention Bureau waar nodig bij diverse projecten.

Jij

  • Je volgt een relevante MBO+/HBO opleiding
  • Je bent enthousiast, klantgericht en sociaal.
  • Je bent creatief, pro-actief en zelfstandig.
  • Je beheerst zowel Nederlands als Engels in woord én geschrift.
  • Je hebt een analystisch vermogen.
  • En bovenal heb je feeling voor de stad Haarlem.

Wij

  • Zijn enthousiaste stagebegeleiders
  • Nemen jou graag op in ons team
  • Staan klaar om jou de begeleiding te geven die je nodig hebt.
  • Geven je volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen.
  • Bieden je een gezellige en informele werkomgeving in het hartje van Haarlem bij dynamisch bedrijf dat nooit stilstaat.